arvikafestivalen 2009!

Nej, jag är inte död! Kom hem för några timmar sedan och tänkte nu visa lite bilder. Kan inte påstå att jag tog så jätte mycket bilder. Tog nästan bara bilder på fredagen, för jag glömde använda kameran på torstagen och på fredag kväll började kameran strula, så kunde inte använda den på lördagen. Men tänkte iallafall visa de bilder jag hade!



På torsdagen såg vi: Detektivbyrån och sedan blev jag och Ylva intervjuade av p3 om vad vi tyckte. Tänker dock inte länka till det för jag lät inte okej, haha! Tog sedan ett fint kort tillsammans med Detektivbyrån, kanske scannar över den till datorn senare och visar.. Sedan såg vi på James Juill som var helt underbar och jag och Ylva dansade för kung och fosterland! Efter det blev det lite The Sounds, som sög. Blev lite besviken faktiskt. Detektivbyrån igen, och sedan gick vi till Apollo (scen) och köade till Röyksopp i en och en halv timme. Med tanke på hur OTROLIGT bra konserten var hade jag lätt kunnat köa hela dagen. Vem säger nej till Röyksopp, Karin Dreijer och Robyn? Nej, fyfan. Bästa konserten under hela Arvika! Sedan såg vi lite på Nine inch Nails (halvgillade dom för något år sedan, så var lite kul). Fick höra Hurt live, det du!


Sedan blev det fredag och MacGyver brottningen var väldigt underhållande.



Vi köade i tre timmar till bob hund (Ylva köade även till Depeche Mode som spelade en och en halv timme efter). Var inga bättre konserten och ja, det var faktiskt värt det!



Linn kom och räddade oss med mat och dricka när vi höll på att dö. Det var så varmt, ni anar inte.




"Livet är som en våldtäckt. Kan du inte fly från den, så njut av den."



"Nu kan det bara bli värre" sa Ylva. Och jo visst blev de det! Som ni nog redan vet var det så varmt och vi satt där mitt i solen och kunde inget göra. Plötsligt började det spöregna, och blev askallt. Men inte nog med det, så började det åska och blixtra. Och sedan fick jag ett skrattanfall över hur jävla pissigt det var att sitta där i tre timmar (jag kunde väl inte veta då att det skulle vara värt det!) och alla tittade lite konstigt på oss. Så den här bilden tog vi då vi satt där i leran i regnet och blixten för att visa hur synd det var om oss för stunden! Bjuder som fan på den osv haha.





Hur kan man inte älska honom? Jag och Ylva har redan börjat smida planer om bob hund's konsert på Malmöfestivalen.



Depeche Mode var (mycket) bättre än jag väntat mig, men kunde inte låta bli att älska de små filmerna lite mer än deras musik.
Sedan såg jag ju självklart Fever Ray som var så braaa! Gud. Men min jävla kamera dog så kunde inte ta några bilder men shit det var så bra och så häftigt. Mer än så får ni inte veta!
På lördagen var det inte så många bra band/ artister. Såg lite av Florence Valentine som lät superduper bra, och sedan frontrow på Anna Ternheim som var lite av en besvikelse (Shorline och Girl laying down var och bra!) och sist lite av Fleet Foxes som var okej. Lite halvmysiga sådär.
Ja, lite kortfattat blev allt för jag har ont i min högra arm och mer får ni inte veta hihi.

Btw är alla bilder såklart tagna av mig (annars hade jag ju skrivit om det inte varit så) så inget tattande och bilderna är inta tagna med min Nikon d40x utan min lilla digitalkamera.


Kommentarer
Postat av: Cosette

Både Linn, den där Mia och jag ser cp ut på den andra bilden. Så jag ber dig, Esther. Jag ber dig. Snälla, ta bort den. Snälla. Snälla!

2009-07-08 @ 01:15:39
URL: http://heycosette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0