sheets

create avatar
Tröttnar den aldrig?
Jag har massa origami fåglar i mitt rum som Cosette har vikt. Jag råkade få med mig dem hem någon gång i julas, hon skulle egentligen hänga upp dem i en allmän julgranspyntning på Möllan, men vi var där en dag för tidigt.
Jag själv gillar inte att läsa långa texter på andras bloggar, mest titta på bilderna och läsa någon rad eller två. Därför så lite text i min blogg, brukar oftast få bli en låttext eller dylikt som får symbolisera hur jag känner mig. Många gånger händer det att jag skriver arga eller ledsna texter som jag aldrig publicerar, bara för att få skriva av mig.
Jag lyssnar just nu på min ångest lista på Spotify, som jag har döpt till "LIGGA ELLE" för att liksom lätta upp stämningen lite i den.
Jag spelade lite ukulele innan, har inte spelat mycket på den sedan jag fick den. Men ska börja göra det, lite varje dag. Det är bara det att den låter verkligen skit ibland. Och nu tänker väl alla som läser detta att det är mitt fel, för att jag inte kan spela, eller liknande. Fuck you.
Jag tittar på för mycket film. Jag tycker om foton med citat på. Jag tycker om att dansa. Jag har fått en ny grej som jag gillar att göra: små filmer som jag filmar med min mobil och sedan komponerar ihop i iMovie, bara för skojs skull. Jag tycker inte om människor.
Jag åt nästan en hel ananas för kanske två veckor sedan. Jag fick kämpa ett bra tag med att skala den (säger man ens att man skalar en ananas?) och när jag sedan lyckats och ätit lite mer än hälften av den blev det som en konstig stickande känsla i munnen. Försökte med att borsta tänderna för att få bort det, men det gick inte. Men det gick över av sig själv efter ett tag. Men ananasen var god så länge den varade.
Varför lät det just som jag gjorde en jämförelse med något annat? Förlåt för det iallafall, det var inte det som var meningen, till en början..
Jag försöker komma på något vettigt att skriva, men det känns bara som jag kallpratar (kallskriver?). Som när man säger "Fint väder idag", så regnar det. Fast, det kan ju vara fint det med. Speciellt när man får hålla någon i handen samtidigt.


Kommentarer
Postat av: Cosette

Haha, älskar att det var det jag skrev i sms:et till dig för två dagar sedan .. när det regnade. Men då höll vi inte handen. : ( Då var jag sur för att busschaffören tog en massa pengar ifrån mig som han långt ifrån hade rätt till (?!). Han är på min dödslista nu.

¨Haha, jag vågade aldrig ringa traderatanten förresten, så jag sms:ade. Ska åka och hämta glasögonen i Limhamn idag. Får köpa te medan jag ändå är där. Förresten så hade vi ingen mjölk hemma idag, så jag fick dricka svart kaffe. Det var jättesorgligt. Även om svart kaffe också är gott. Men det kommer aldrig bli samma sak.



Men gud, jag vaknade nyss, nu flummar jag bara iväg, egentligen tänkte jag bara skriva att jag håller med om ukelelen. Den låter skit. Nu när den inte är stämd alltså, om du inte redan "fixat" det.



(What's up med origamifåglar och bilder nu? Gretas senaste inlägg var också origamifåglar. Dessa tranor alltså.)

2010-05-17 @ 14:05:27
URL: http://crack.blogg.se/
Postat av: Cosette

(Jag hatar att din blogg är så snygg förresten)



(Men jag gillar dig)

2010-05-17 @ 14:06:21
URL: http://crack.blogg.se/
Postat av: Emma

Synd att du inte tycker om att skriva långt, för jag gillade verkligen att läsa det här. Det var fint på något vis, fint att veta lite mer om dig. Puss.

2010-05-18 @ 13:25:55
URL: http://myscenario.blogg.se/
Postat av: g

åh. detta är fint esther. verkligenverkligen

2010-05-24 @ 00:25:14
URL: http://sjupunktre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0